به گزارش ورد آی تی ؛ همانطور که میدانید تمام ویروس های کامپیوتری عملکرد مشابه یکسانی ندارند ما در این مقاله سعی داریم به معرفی مختصری از متداول ترین ویروس های کامپیوتری بپردازیم تا شما با دید اطلاعاتی بیشتری نسبت به انتخاب یک آنتی ویروس اقدام کنید.

۱- Trojan Horse : این ویروس معمولا خود را به شکل یک برنامه کاربردی درمی آورد.همچنین ممکن است بعد از اجرای فعالیت خود خبر آغاز فعالیت خود را به نوعی اعلام کند.اما این اطلاعات در معرض دید کاربر قرار نمیگیرد.این برنامه به طور مخفیانه کارهای مخرب و البته زیرکانه خود را انجام میدهد .این ویروس به هیچ وجه خود را تکثیر نمیکند اما صدمه های مختلفی را با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در داخل آن به امنیت کامپیوتر وارد میکند.این برنامه حتما باید این طوری باشد که یا توسط شخصی ارسال شده باشد یا همراه یک برنامه دیگر کار خود را انجام دهد.نوع صدمه به سیستم توسط این تروجان می تواند هرچیزی از جمله خراب کردن داده های رو سیستم یا خود سیستم باشد و این بستگی به برنامه ریزی های داخل آن دارد .

۲- Worms  : یک Worm درحقیت برنامه مخربی است که قادر به تکثیر از خود میباشد.برای مثال انتقال خود از یک دیسک درایو به دیگری یا تکثیر خود با استفاده از ایمیل یا هر مکانیزم انتقال دیگر.کرم ها معمولا امنیت سیستم را در معرض خطر قرار میدهند .نحوه ورود یک کرم به سیستم ما میتواند تنها با کلیک کردن روی یک ایمیل آلوده باشد.

۳- Bootsector Virus  :همانطور که از نام ویروس مشخص است کار این ویروس ملحق کردن و چسباندن خود به اولین سکتور از دیسک سخت سیستم میباشد که در هنگام راه اندازی توسط کامپیوتر خوانده میشود.این نوع ویروس ها معمولا توسط فلاپی دیسک ها منتشر میشوند.

۴- Macro Virus  : این نوع ویروس ها معمولا از دیگر زبان های برنامه نویسی ماکرو اپلیکشن برای تکثیر خود استفاده میکنند.این نوع ویروس ها معمولا سبب آلوده شدن اسناد MS Word,MS Excel و دیگر سندهای از این دست خواهند شد.

۵- Memory Resident Viruses : مکان اصلی این ویروس ها واقع در حافظه رم سیستم میباشد این نوع ویروس ها معمولا از اجرای ویروس های دیگر وارد رم سیستم میشوند.و معمولا تا زمانی که برنامه اصلی(ویروس)در حال اجراست روی رم سیستم باقی میمانند.

۶- Rootkit Virus : این نوع ویروس که به نام ویروس پیدانشدنی هم معروف است تلاش میکند تا کنترل سیستم کامپیوتر شما را در دست شخصی غیر از شما قرار دهد که احتمالا این شخص همان طراح و برنامه ریز این ویروس است.این نوع ویروس ها معمولا همراه با تروجان ها نصب میشوند و خود را مبدل به فایل های سیستمی ویندوز میکنند.

۷- Polymorphic Viruses : این ویروس تنها به تکثیر خود با ایجاد چندین فایل مختلف اکتفا نمیکند بلکه با هر بار تکثیر مجدد امضای دیجیتال خود را نیز تغییر میدهد که این بار اضافی را بر نرم افزار های ضد ویروس تحمیل خواهد کرد.

۸- Logic Bombs/Time Bombs : این نوع ویروس ها طوری برنامه ریزی شده اند تا در یک زمان مشخص یا در زمان وقوع یک رویداد خاص اجرا شوند.برای مثال ویروس هایی که طی یک زمان مشخص فایل های شما را پاک خواهند کرد یا مثلا ایجاد اختلال در پایگاه داده با ایجاد یک شرط به خصوص روی رکوردهای آن.



تاريخ : چهار شنبه 14 اسفند 1392برچسب:, | 11:53 | نویسنده : محمد عباسی |


به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از پايگاه ساينس، خوابيدن باعث مي شود كه امكان توليد ميلين توسط سلول هاي مغز افرايش يابد. ميلين تركيب نوعي فسفوليپيد و پروتئين است

كه مانند عايق عمل مي كند و مانند غلافي در اطراف تمام سلول هاي عصبي قرار مي گيرد. 

 

 

 

 

 


ميلين براي عملكرد صحيح سلول هاي عصبي ضروري است و كمبود آن منجر به بروز بيماري هاي خطرناكي مانند ام اس مي شود. 
ميلين كاربردهاي مختلفي دارد ولي يكي از مهمترين وظايف آن، تسريع در ارسال پيام هاي عصبي است.

همان طور كه گفته شد خواب كافي باعث توليد پروتئين ميلين در سلول هاي عصبي مي شود. 
در ادامه اين تحقيقات آمده است كه ميزان توليد ميلين در موش هايي كه خواب كافي و آرام دارند، دوبرابر بيشتر از موش هايي است كه خواب كافي ندارند. 
علاوه بر اين، خواب باعث افزايش تعداد سلول هاي عصبي و احياي سلول هاي قبلي مي شود. 
تحقيقات در اين زمينه روي موش ها انجام شده است و نتايج حاكي از آن است كه خواب كافي نقش مهمي در درمان بيماري ام اس دارد. 
در ادامه اين تحقيقات آمده است كه خواب كافي باعث تقويت حافظه مي شود و از برخي اختلالات ژنتيكي جلوگيري مي كند. 
نتايج اين تحقيقات در شماره اخير نشريه Neuroscience به چاپ رسيده است.



تاريخ : یک شنبه 30 اسفند 1392برچسب:, | 12:38 | نویسنده : محمد عباسی |

بیشتر افراد تصور می‌کنند متوسط دمای بدن 37 درجه سانتی‌گراد است اما حقیقت این است که در افراد مختلف درجه حرارت طبیعی بدن متفاوت است.

 

100-36.JPG

 

به گزارش سرویس «سلامت‌» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دمای بدن برخی افراد به طور طبیعی از دیگران پایین‌تر است و برخی دیگر بدن گرم‌تری دارند هرچند که فاکتور درجه حرارت بدن به تنهایی توجیه کننده این تفاوت نیست.

 

به طور کلی گروه‌های خاصی از افراد در مقایسه با هم درجه حرارت پایین‌تری دارند. به طور مثال، معمولا زنان از مردان خنک‌تر هستند و دمای بدن افراد مسن به طور معمول از جوانان پایین‌تر است.

 

اما برای این تفاوت‌ها، توجیهاتی وجود دارد. در واقع با بالارفتن سن، جداره رگ‌های خونی انعطاف خود را از دست می‌دهد و می‌تواند در سیستم گردش خون مشکل ایجاد کند. در صورتی که خون به خوبی در تمام اعضا و بافت‌های بدن جریان نداشته باشد، درجه حرارت دست‌ها و پاها پایین‌تر خواهد بود. همچنین دلیل دیگر این وضعیت نازک شدن لایه‌های چربی زیرپوست است. این لایه‌های چربی به طور طبیعی حرارت بدن را حفظ می‌کنند که در صورت نازک‌تر شدن آنها، گرمای بدن بیشتر هدر می‌رود. علاوه بر این می‌توان به بیماری‌ها و اختلالات جدی همچون دیابت، فشارخون و اختلال در غده تیروئید اشاره کرد که در تغییر غیرعادی دمای بدن نقش دارند.

 

گروه دیگری که درجه حرارت بدنشان پایین‌تر است، زنان هستند. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که به طور معمول دمای اندام‌های مرکزی بدنِ زنان نسبت به مردان بالاتر است اما دست‌ها و پاهای آنان در مقایسه با مردها سردتر است.

 

به گزارش ایسنا به نقل از ام‌ان‌ان، در توضیح پایین بودن درجه حرارت بدن زنان نسبت به مردان همچنین می‌توان گفت بدن زنان برای گرم نگه داشتن اعضای حیاتی فعالیت بیشتری دارد و گرمای بیشتری را از دست‌ها و پاهایشان می‌گیرند. علاوه بر این مردان از ماهیچه‌های بیشتر و زنان از چربی بیشتری برخوردارند. در حالی که ماهیچه گرما تولید می‌کند اما چربی آن را ذخیره می‌سازد.



تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, | 12:33 | نویسنده : محمد عباسی |

نكته:رابطه جنسی سالم و بدون استرس میان دو شریك سالم و عاری از هرگونه بیماریهای مقاربتی میباشد.

 

1-  بهبود حس بویایی : پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاكتین افزایش مییابد. این هورمون سبب میگردد تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد كنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد)

 

2- كاهش ریسك بیماریهای قلبی : داشتن بیش از 3 نوبت رابطه جنسی در طول هفته ریسك ابتلا به بیماریهای قلبی را درمردان به نصف كاهش میدهد. رابطه جنسی كلسترول بد خون را نیز كاهش میدهد.

 

3-  كاهش وزن و تناسب اندام : رابطه جنسی یك نوع فعالیت بدنی است. یك رابطه جنسی پرحرارت، 200 كالری انرژی می سوزاند، یعنی معادل 15 دقیقه دویدن بروی دستگاه ترد میل (دو ثابت). ضربان قلب فرد برانگیخته (از لحاظ جنسی) از 70 بار در دقیقه به 150 بار در دقیقه افزایش می یابد. انقباضات حین رابطه جنسی باعث تمرین و درگیر شدن عضلات لگن، رانها، باسن، بازوها، گردن و قفسه سینه میگردد. پلاسمای منی مردان حاوی هورمونهای تحریك كننده غدد تیروئید میباشد، كه میتواند باعث افزایش متابولیسم پایه در زنان و كاهش وزن آنان گردد.

 

4-  رابطه جنسی باعث افزایش تولید هورمون تستوسترون میشود : این هورمون باعث محكمتر شدن عضلات و استخوانها میگردد.

 

5-  كاهش افسردگی : زنانی كه از لحاظ جنسی فعال بوده و شریك جنسی آنان نیز از كاندوم استفاده نمی كنند، كمتر مستعد افسردگی میباشند. هورمون پروستاگلاندین موجود در منی مردان بوسیله دستگاه تناسلی زنان جذب گردیده و باعث تعدیل هورمونهای زنانه می شود. منی مردان حاوی هورمونهای استروژن و پروژسترون میباشد كه هر دوی آنها در بهبود خلق موثر میباشند. زنانی كه در معرض منی شوهران خود قرار دارند (رابطه جنسی بدون كاندوم) شادتر میباشند. (البته حاملگی ناخواسته و عدم ابتلا به بیماریهای مقاربتی بایستی در اولویت باشد)

 

6-  تسكین درد : درست قبل ازارگاسم (اوج لذت جنسی) سطح هورمون اكسی توسین به 5 برابر سطح نرمال افزایش می یابد. این هورمون باعث ترشح آندورفین (ضد درد طبیعی بدن) گردیده و هرگونه دردی را تسكین میدهد. رابطه جنسی باعث ترشح هورمون استروژن نیز میگردد كه میتواند دردهای قاعدگی را كاهش دهد.

 

7-  سرماخوردگی كمتر : افرادی كه 1-2 بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها 30 درصد بیشتر میباشد. این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن میگردد.

 

8-    كنترل بهتر مثانه : رابطه جنسی تمرینات كگل طبیعی می باشند و باعث تقویت عضلات مثانه میگردد.

 

9-  دندانهای سالم تر : پلاسمای منی (جذب شده از مخاط مهبل) حاوی روی، كلسیم و دیگر مواد معدنی میباشد كه از پوسیدگی دندانها جلوگیری میكند. همچنین آداب برقراری رابطه جنسی، دو شریك جنسی را ملزم به رعایت اصول اولیه بهداشت از جمله مسواك زدن دندانها میكند.

 

10-  سلامت پروستات : برخی اورولوژیستها به رابطه میان تعداد انزال و سرطان پروستات اعتقاد دارند. برای تولید مایع منی پروستات و كیسه منی موادی همچون روی، اسید سیتریك و پتاسیم را از خون میگیرند و آنها را تا 600 برابر تغلیظ میكنند. در این بین هر عامل سرطانزای موجود در خون نیز ممكن است به همراه این مواد و به همین میزان در پروستات تغلیظ و انباشته گردد. رابطه جنسی و انزال مكرر میتواند از انباشته شدن عوامل سرطانزا در درون غده پروستات جلوگیری به عمل آورد. البته ثابت گردیده داشتن رابطه جنسی با چندین شریك جنسی میتواند سرطان پروستات را در مردان تا 40 درصد افزایش دهد. (به خاطر افزایش ریسك ابتلا به بیماریهای منتقله از راه جنسی)

 

11-  افراط در رابطه جنسی برای زنان بی خطر است : رابطه جنسی باعث سفت شدن عضلات شكم و باسن و بهبود ساختار قامتی در زنان میگردد. البته مشروط بر اینكه از بیماریهای مقاربتی، حاملگی ناخواسته و هرگونه استرس خبری نباشد. زنان یائسه ای كه از رابطه جنسی امتناع می ورزند، ممكن است دچار آتروفی (تحلیل) مهبل و مقاربت دردناك گردند. تمام هورمونهایی كه زنان یائسه به آنها نیاز دارند، از طریق رابطه جنسی سالم با شوهرانشان قابل دریافت میباشد. (رابطه جنسی بدون كاندوم)

 

12-  اما افراط در رابطه جنسی میتواند برای مردان دردسر آفرین باشد : آلت تناسلی مردان ممكن است دچار خراشیدگی و یا تحریك پوستی گردد. همچنین در رابطه جنسی خشن و طولانی مدت بافت آلت تناسلی مردان میتواند دچار آسیب گردد. شل شدن آلت پس از نعوظ و انزال بی علت نیست. هنگام نعوظ آلت مرد از خون پر میگردد. اما پس از آن دیگر خونی در آلت جریان نمی یابد. برای جذب مجدد اكسیژن عضلات آلت بایستی شل گردند. چنانچه شما اجازه ندهید تا آلت شل شده و استراحت كند، با این كار عضلات آلت را از دریافت اكسیژن كافی محروم كرده اید. در بیماری پریاپیسم (PRIAPISM) كه در آن نعوذ دائمی پدید می آید، آلت ممكن است دچار مرگ سلولی گردد. به همین خاطر پریاپیسم یك اورژانس پزشكی محسوب میگردد.

 

13-  افزایش جریان خون : رابطه جنسی جریان خون به مغز و دیگر اعضای بدن را افزایش میدهد. بنابراین اكسیژن و مواد مغذی بیشتری به ارگانهای بدن رسیده و مواد زاید نیز سریعتر از بدن دفع میگردند.

 

14-  افزایش طول عمر : نرخ مرگ و میر درافرادی كه 2 بار درهفته به ارگاسم میرسند، نصف افرادی است كه در طول ماه تنها یك مرتبه ارگاسم را تجربه میكنند.

 

15-  رابطه جنسی باعث افزایش سطح هورمون استروژن در زنان میگردد : این هورمون باعث انعطاف پذیری و لغزندگی بیشتر مهبل شده و زنان را در برابر بیماریهای قلبی محافظت میكند.

 

16-  رابطه جنسی در كاهش استرس و اضطراب بسیار موثر است : همچنین رابطه جنسی باعث بهبود كیفیت خواب میگردد.

 

17-  رابطه جنسی چنانچه با عشق توام باشد شفا بخش و درمانگر است : چنانچه كسی را دارید كه برایتان اهمیت قائل بوده و دوستتان داشته باشد و در مقابل شما نیز برای وی اهمیت قائل بوده و دوستش داشته باشید، از لحاظ احساسی و جسمی نیز با یكدیگر صمیمی باشید، آنوقت 3-5 برابر كمتر در معرض خطر مرگ زودرس و یا ابتلا به بیماریهای گوناگون قرار خواهید داشت. بخشی از آن به خاطر اثرات مثبت لمس كردن میباشد. در آغوش گرفتن و نوازش كردن باعث تغییر در تركیبات شیمیایی بدن شما میشود.

 

18-  رابطه جنسی سالم در افزایش اعتماد بنفس و عزت نفس زنان و مردان (خصوصا مردان) میتواند تاثیر بسزایی داشته باشد.



تاريخ : یک شنبه 31 اسفند 1392برچسب:, | 12:13 | نویسنده : محمد عباسی |

iranian-gun-1

آخرین تجهیزات پیشرفته ماهواره‌ ای و بروزترین موشک‌ های ماهواره‌ بر سامانه‌ های جامع فرماندهی و کنترل پدافند هوایی، سامانه‌های ارتباطی و فاوا، دستاوردهای صنایع دریایی، ‌توانمندی‌ های نخبگان جوان وزارت دفاع در مرکز پژوهش‌ های پیشرفته و آخرین دستاوردهای دفاعی کشور در سازمان صنایع هوایی از جمله دستاوردها و توانمندی‌هایی بود که در نمایشگاه سازمان صنایع دفایع با حضور ریاست محترم جمهور رونمایی گردید. اما در این میان رونمایی از یک سلاح ناشناخته ایرانی بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار گرفت.

iranian-gun-2

این سلاح که نام و مشخصاتی از آن تاکنون به ثبت نرسیده است، سلاحی شبیه به توپ‌ های دستی یا نارنجک‌ انداز است. تصاویر منتشره نشان می‌دهد که این سلاح دارای 2 پایه ثابت است که از این پایه‌ها غالبا برای استقرار زمینی و حتی استقرار روی خودروهای زرهی استفاده می‌شود. روی این توپ نیز، یک دوربین نصب شده که نشان ‌می‌دهد این سلاح یک سلاح انفرادی بوده و قابلیت بکارگیری توسط یک خدمه به عنوان خدمه آتش را دارد.

iranian-gun-3

غالب نارنجک‌ اندازها، حجم کوچکتر و شکل متفاوت‌ تری از این سلاح را دارند بر همین اساس، اگر این سلاح یک نارنجک‌انداز باشد، کالیبر و قدرت انفجاری و تخریب بالایی هم دارد. به عنوان نمونه، نارنجک‌انداز 40 میلیمتری(تصویر بالا)، سلاحی سبک‌ تر از این سلاح بوده و قدرت اجرای آتش بالایی دارد. قابلیت سلاح در وضعیت تک تیر و رگبار و هدف‌گیری دقیق توسط دوربین و شلیک 300 گلوله در دقیقه از مزایای این نارنجک انداز به شمار می‌رود. قطعا تجارب پژوهشگران کشورمان و آشنایی آنان با شرایط بومی کشورمان، آنان را بر این داشته است که چنین سلاحی با قابلیت های منحصر به فرد را تولید و از آن رونمایی کنند.



تاريخ : یک شنبه 11 اسفند 1392برچسب:, | 12:9 | نویسنده : محمد عباسی |
0d26e28a71f6d284b55e2f97905d77ab XL
کارشناسان مرکز Protect Your Bubble بر اساس آخرین بررسی‌های خود لیست بدترین، اشتباه‌ترین و خطرناک‌ترین کارهایی که در طول روز با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهیم را منتشر کرده‌اند.

همه کاربران به خوبی می‌دانند که تلفن همراه امروزه به چمدان کوچک و قابل حمل هویت دیجیتالی شما تبدیل شده است که مهم‌ترین و محرمانه‌ترین اطلاعات را در خود نگه می‌دارد.
با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند با تمام توانمندی‌های خود قابل هک شدن هستند، بسیاری از ما کارهای امنیتی برای جلوگیری از هرگونه مشکل در این زمینه را انجام نمی‌دهیم.
به هر حال، کارشناسان مرکز Protect Your Bubble بر اساس آخرین بررسی‌های خود لیست بدترین و خطرناک‌ترین کارهایی که در طول روز با گوشی خود انجام می‌دهیم را به قرار زیر منتشر کرده‌اند.
1- عدم انتخاب رمز عبور برای گوشی هوشمند: آمارها نشان می‌دهد که 62 درصد صاحبان گوشی هوشمند برای این دستگاه هیچ گونه رمز عبوری در نظر نمی‌گیرند. همچنین گفته می‌شود که صاحبان این دستگاه 33 درصد بیش از دیگران با سرقت اطلاعات شخصی مواجه می‌شوند.
2- سیستم خودکار ورود به حساب‌های بانکی و سایت‌های مالی: بر اساس آمار موجود 32 درصد صاحبان گوشی هوشمند رمز عبور خود را در حافظه دستگاه ذخیره می‌کنند تا به صورت خودکار وارد سایت‌ها و حساب‌های مالی شوند.
3- تهیه تصاویر شخصی، ذخیره آن در گوشی و ارسال آن‌ها به دیگران: بر اساس آمار موجود 20 درصد نوجوانان با گوشی هوشمند از خود عکس‌های شخصی می‌گیرند و آن‌ها را از طریق پیامک یا سایت‌های آنلاین با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ زیرا 17 درصد افرادی که این عکس‌ها را دریافت می‌کنند آن‌ها را به دست دیگران می‌رسانند.
4- کلیک کردن روی لینک‌های موجود در ایمیل‌های ناخواسته: طبق آمار منتشر شده از سوی مرکز Protect Your Bubble، حدود 4 درصد سرقت‌های اطلاعاتی از طریق پست‌های الکترونیکی دروغین حاوی لینک‌های مخرب صورت می‌گیرد. به طور کلی روزانه 156 میلیون پست الکترونیکی با هدف سرقت اطلاعاتی در سراسر جهان ارسال می‌شود.
5- انتشار آنلاین تصاویر حین سفر و تعطیلات: بیش از 75 درصد سارقان و مجرمان دستگیر شده اعلام کرده‌اند که همکاران آن‌ها با استفاده از شبکه‌های اجتماعی به اهداف خود دسترسی پیدا می‌کنند.
6- انتشار آنلاین تصاویر بدون خاموش کردن ابزار نشان‌دهنده موقعیت جغرافیایی: روزانه بیش از 500 میلیون عکس در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
7- اشتراک اطلاعات شخصی با کلاهبردارانی که خود را کارمند بانک جا می‌زنند: اطلاعات مرکز Protect Your Bubble نشان داد 27 درصد سرقت اطلاعات از طریق تماس‌های تلفنی و کلاهبرداری از حساب‌های بانکی صورت می‌گیرد.
8- عدم استفاده از قاب محافظ گوشی: طبق آمار موجود 25 درصد صاحبان گوشی‌های هوشمند از قاب محافظ این دستگاه استفاده نمی‌کنند.
9- اتصال به شبکه‌های بی‌سیم ناامن اینترنتی: بررسی‌ها نشان می‌دهد که 52 درصد کاربران از طریق گوشی هوشمند خود به شبکه‌های بی‌سیم ناامن متصل می‌شوند.
10-  بیمه نکردن گوشی هوشمند: مرکز Protect Your Bubble در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که 60 درصد کاربران به هنگام خرید گوشی جدید هیچ برنامه‌ای برای استفاده از خدمات بیمه گوشی هوشمند ندارند.


تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, | 9:48 | نویسنده : محمد عباسی |

بدسکتور چیست؟ چرا هاردها بدسکتور می‌گیرند و چاره کار آنها چیست؟

اجازه دهید ابتدا تعریفی از بدسکتور داشته باشیم. بد‌سکتور را می‌توان یک کلاستر کوچک از فضای ذخیره‌سازی نامید که معیوب شده است. این سکتور به درخواست‌ها مبنی بر نوشتن و خواندن اطلاعات عکس‌العملی نشان نمی‌دهد تا آنجا که آن را یک سکتور بد و یا همان بدسکتور می‌نامیم.

انواع بدسکتور

می‌توان گفت هر دو مدل هارد موجود در بازار (هارد رایج مغناطیسی و مدل‌ جدید سالید درایو Solid state drive) می‌توانند بدسکتور داشته باشند. دو نوع بد‌سکتور وجود دارد، بدسکتور نوع اول ناشی از صدمات فیزیکی است که قابل ترمیم نیست و بدسکتور نوع دوم بر اساس اشکالات نرم‌افزاری ایجاد می‌شود که قابل ترمیم نیز است.

همانطور که گفته شد دو نوع بد‌سکتور وجود دارد که از آنها با نام‌های فیزیکی و  نرم‌افزاری و یا به عبارت دیگر سخت و نرم یاد می‌شود. بدسکتور فیزیکی و یا سخت به کلاستوری از فضای هارددیسک گفته می‌شود که به صورت فیزیکی صدمه دیده است. ممکن است هد هارددیسک با سطح هارد اتصال برقرار کرده و هارد صدمه دیده باشد، نفود گرد و غبار نیز به داخل هارد می‌تواند منجر به بدسکتور شود، ممکن است فلش مموری سالید درایو  فرسوده شده و دچار بدسکتور شود و یا اینکه صدمات فیزیکی باعث بدسکتور این مدل هارد جدید گردد. بدسکتور سخت قابل ترمیم نیست.

بدسکتور نرم‌افزاری به کلاستوری از فضای هارددیسک گفته می‌شود که دچار مشکلات نرم‌افزاری شده و به درستی کار نمی‌کند. سیستم‌عامل برای خواندن اطلاعات از روی سکتور خراب تلاش می‌کند اما با عدم تطابق اطلاعات (Error-correcting Code) مواجه می‌شود. این سکتور ممکن است به عنوان سکتور خراب و یا همان بدسکتور علامت‌گذاری شود اما با نوشتن مجدد اطلاعات خالی بر روی سکتور خراب، بدسکتور از بین می‌رود، در گذشته از روش  Low Level Format نیز برای اینکار استفاده می‌شد. ابراز چک دیسک ویندوز (Windows Check Disk) نیز می‌تواند بدسکتور‌های نرم‌افزاری را ترمیم کند.

بدسکتور چیست؟ چرا هاردها بدسکتور می‌گیرند و چاره کار آنها چیست؟

دلایل ایجاد بدسکتور سخت افزاری

ممکن است هارد‌دیسک شما از کارخانه با بدسکتور خارج شده باشد. این روزها روش‌های مدرن تولید محصولات بی‌نقص نیستند و می‌توان در هر محصول تولیدی اشکلاتی را مشاهده کرد. به همین دلیل است که سالید درایو  نیز گاهی اوقات، با بلوک‌های خراب به بازار عرضه می‌شود.

سالید درایو همچنین ممکن است نهایتا بر اثر استفاده زیاد و نوشته شدن اطلاعات دچار بدسکتور شود، این بدسکتورها مجدد در قسمت مازاد حافظه هارد جایگذاری می‌شوند. زمانی که حافظه مازاد سالید درایو  پر شد، بدسکتورهای ایجاد شده به قسمت اصلی هارد منتقل خواهند شد و در نتیجه از میزان فضای آزاد هارد کاسته خواهد شد.

هارد مغناطیسی رایج در بازار نیز بر اثر ضربات فیزیکی دچار بدسکتور می‌شوند. ممکن است هارد در هنگام تولید در کارخانه دچار بدسکتور شده باشد و یا مانند سالید درایو  بر اثر استفاده زیاد و نوشته شدن اطلاعات دچار بدسکتور شود، افتادن هارد نیز باعث اتصال هد با سطح هارد شده و می‌تواند از دلایل ایجاد بدسکتور باشد.

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد ورود هوا و گرد و غبار به داخل محیط هارد نیز می‌تواند باعث ایجاد بدسکتور شود، در مجموع می‌توان گفت عوامل زیادی در خرابی سکتورهای هارد مغناطیسی دخیل است.

بدسکتور چیست؟ چرا هاردها بدسکتور می‌گیرند و چاره کار آنها چیست؟

دلایل ایجاد بدسکتور نرم‌افزاری

بدسکتور‌هایی که بوسیله مشکلات نرم‌افزاری ایجاد می‌شوند را بدسکتور نرم‌افزاری می‌نامند. برای مثال اگر کامپیوتر شما به صورت ناگهانی بر اثر قطعی برق خاموش شود، احتمال اینکه هارد شما در زمان نوشتن اطلاعات خاموش شده باشد زیاد است. در بعضی موارد نیز ممکن است اطلاعات خوانده شده تطابق نداشته باشند که این امر نیز باعث ایجاد بدسکتور می‌شود.از طرف دیگر ویروس‌ها و سایر بدافزارهای مخرب هم ممکن است باعث ایجاد بدسکتور‌های نرم‌افزاری شوند.

از بین رفتن اطلاعات و از کارافتادن هارد

حتی اگر هارد دیسک شما درست کار می‌کند، باز هم امکان ایجاد بدسکتور و از بین رفتن نرم‌افزارهای شما وجود دارد. به همین دلیل است که شما باید همیشه از اطلاعات مهم خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

زمانی که کامپیوتر شما بدسکتور را شناسایی می‌کند، آنرا به عنوان سکتور خراب علامت گذاری کرده و در آینده این سکتور را نادیده خواهد گرفت. اطلاعات این سکتور خراب به سکتور جدیدی تخصیص داده می‌شود تا خواندن و نوشتن اطلاعات مربوط به این سکتور به مکان دیگری منتقل شود.

با نرم افزارهای شناسایی مشکلات هارد دست نظیر CrystalDiskInfo می‌توانید این سکتور‌های خراب را مشخص نمایید. اگر اطلاعات مهم شما بر روی سکتور خراب ذخیره شده باشد، احتمال از دست دادن این اطلاعات وجود دارد. البته وجود چند سکتور خراب به معنای خرابی کامل هارد شما نمی‌باشد. اما زیاد شدن میزان بدسکتور‌های هارد می‌تواند به معنای این باشد که هارد شما در آستانه خرابی است.

بدسکتور چیست؟ چرا هاردها بدسکتور می‌گیرند و چاره کار آنها چیست؟

چگونه بدسکتورها را شناسایی و تعمیر کنیم؟

ابزار شناسایی و تعمیر بدسکتور که به نام chkdsk شناخته می‌شود، داخل سیستم‌عامل ویندوز وجود دارد، این ابزار هارد دیسک شما را برای شناسایی بدسکتور اسکن کرده و سکتور‌هایی که به صورت سخت‌افزاری خراب شده‌اند را علامت گذاری کرده و سکتورهایی که مشکلات نرم‌افزاری دارند را تعمیر می‌کند.

سیستم‌عامل ویندوز در صورتی که به مشکلی با هارد دیسک برخورد کند، به صورت اتوماتیک در هنگام بالا آمدن کامپیوتر آن را اسکن می‌کند. البته شما هر زمان که تمایل داشتید می‌توانید برنامه تعمیر  و شناسایی بدسکتور را با تایپ chsdsk در منوی Run ویندوز فراخوانی کنید. سیستم‌عامل‌های دیگر نظیر لینوکس و OS X نیز ابزار‌های مخصوص به خود را برای شناسایی و تعمیر بدسکتورها دارند.

می‌توان گفت بدسکتور یکی از مشکلات لاینفک هارد است و در نتیجه اگر هارد شما دچار بدسکتور شد، نگران نباشید. در نظر داشته باشید که همیشه از اطلاعات مهم خود پشتیبان تهیه کنید تا در صورت مواجه شدن با بدسکتور، اطلاعات مهم خود را از دست ندهید و اگر متوجه شدید که بدسکتورهای موجود بر روی هارد شما سریعا رو به افزایش است احتمال خرابی کامل هارد شما وجود دارد.



تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, | 9:7 | نویسنده : محمد عباسی |

به گزارش پلیس بر اساس تصاویر ضبط شده توسط دوربین های یک مرکز خرید خود ضارب با پوشش نقاب در فرصتی مناسب به صورت دوست خود در لندن اسید پاشید.

باشگاه خبرنگاران: بر اساس تصاویر نائو‌می او‌نی 21 ساله در چند مکان مختلف در مرکز خرید لندن تحت تعقیب دوستش که نقاب بر صورت زده بود، قرار داشت.

بعد از پاشیدن اسید بر روی نائو‌می وی هنگام فرار دستگیر شد. 

مر‌ی" کو‌انی" 21 ساله دوست و همکلاسی خود نائو‌می بود که در پی حمله وحشیانه نائو‌می را از ناحیه صورت و گردن به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل کرد. 

به گزارش پلیس لندن پس از دستگیری این دوست بی‌رحم و در اولین جلسه بازجویی خود رفتار و زیبایی دوست خود نائومی‌ را نتیجه این کار می داند، چراکه معتقد بود دوستش باعث شده تا دیگران به او توجه کمتری داشته باشند.

وی هنوز به صورت دقیق این حادثه را توصیف نکرده و تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.



تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, | 9:4 | نویسنده : محمد عباسی |

3 مدل ازدواج نامتعارف و که منجر به جدایی می شود

با وجود اینکه در ازدواج‌ هم‌سنگ بودن و توازن رفتاری، فرهنگی، فکری، فیزیکی، ظاهری، اقتصادی، دینی، اجتماعی و خانوادگی از ضرورت‌های اساسی هستند، متاسفانه بسیاری از جوان‌ها به محض اینکه از جنس مخالفی خوششان می‌آید و علاقه اندکی به او پیدا می‌کنند، زمینه را برای ازدواج ‌مناسب و مساعد می‌بینند. در دوره‌های اخیر، انواع مختلف ازدواج‌های غیرمتعارف انجام می‌شود که در ادامه این یادداشت به بخشی از آنها اشاره خواهم کرد.

1- ازدواج‌ از راه دور :

این‌گونه ازدواج‌ها بیشتر در مورد کسانی که به دلایل مختلف به خارج از کشور رفته‌اند و نمی‌توانند به وطن برگردند، دیده می‌شود.

معمولا خانواده این افراد، همسری انتخاب و بعد از گرفتن عقد و مراسم، او را راهی و به اصطلاح «پست» می‌کنند. بدین ترتیب نادیده و ناشناخته زندگی آغاز می‌شود اما معمولا این زندگی‌ها دوام پیدا نمی‌کند و به اختلاف می‌کشد. به روایت آمار 98 درصد ازدواج‌های پستی در 5 سال گذشته به طلاق منجر شده است. ریسک بالای طلاق در این‌گونه ازدواج‌ها به دلیل تغییرهای زیربنایی فرهنگی و عقیدتی و قوانین حاکم بر جوامع میزبان، تا آنجاست که بعضی از ازدواج‌ها به یک سال هم نمی‌رسد.

امروزه بسته پیشنهادی ازدواج ‌از خارج شامل فیلم و عکس و صداست و اینها برای آغاز یک زندگی و ادامه آن کافی نیست. در کنار غربت و دوری از خانواده و مشکلات بی‌همزبانی باعث می‌شود او به انواع مشکلات و آزارهای جسمی و روانی تن دهد چرا که نه راه‌های قانونی را می‌شناسد و نه توان بازگشت به کشور را دارد. بسیاری از خانم‌ها یا آقایانی که تن به چنین ازدواج‌ می‌دهند و مهاجرت می‌کنند حتی از نظر تسلط به زبان انگلیسی هم (که زبان بین‌المللی است) مشکل دارند و این نقص باعث می‌شود پس از مهاجرت قادر نباشند با کسی ارتباط برقرار کنند، کار داشته باشند یا ادامه تحصیل دهند و خلاصه در اجتماع باشند و ناچارند کنج خانه بنشینند. این بیکاری و بی‌برنامگی و روزهای بلندی که باید در خانه تنها بمانند تا همسرشان برگردد واقعا آنها را آزار می‌دهد و همه اینها واقعیت‌هایی است که قبل از مهاجرت لمس نمی‌شوند و تلخی آن توصیف‌نشدنی است.

در میان اینگونه انتخاب‌ها و ازدواج‌ها فراموش می‌شود که اگر مردی‌، زندگی در یک کشور خارجی را پذیرفته چرا در شکل و شیوه انتخاب همسر مطابق فرهنگ کشور و محل اقامتش رفتار نمی‌کند‌؟ واقعیت آن است که بسیاری از آقایان ایرانی پس از تجربه سال‌ها زندگی در کشوری بیگانه، به آداب و رسوم و سنت‌های موطن خویش در مورد ازدواج‌پایبند‌تر می‌شوند، از اینروست که مصمم می‌شوند از ایران همسر اختیار کنند. این مردان‌، از همسر ایرانی فرستاده شده برای خود‌، انتظار دارند که زندگی با سبک و سنت ایرانی را برای شوهر به ارمغان بیاورد در حالی ‌که عروس از ایران آمده با اشتیاق و سودای رسیدن به فرهنگ آن کشور خارجی است که چنین انتخاب و ازدواج‌ کرده است. تفاوت این 2 دیدگاه موجب بسیاری اختلافات، مشکلات و… در نهایت طلاق‌هاست.

2- ازدواج‌ اینترنتی :

اینترنت به‌عنوان ابزار ارتباطی دارای امتیازهای مثبت و فراوانی است اما در مورد روابط عاطفی و آشنایی برای ازدواج‌این ابزار کارایی لازم را ندارد.

اولین علت مخالفت با ازدواج‌های اینترنتی، گنگ بودن هویت کاربران هنگام آغاز آشنایی است یعنی فرد می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی و اجتماعی خود و حتی جنسیتش را دروغ بگوید کما اینکه بارها اتفاق افتاده فردی مسن خود را جوان‌تر یا فردی بی‌سواد خود را دارای تحصیلات عالی معرفی کرده و بعد از ایجاد وابستگی در طرف مقابل، دروغ او آشکار شده است. وقتی که دیگر برای قطع رابطه بدون آسیب روحی و اجتماعی دیدن دیر است.

گاهی برخی دختران از شیوه همسریابی اینترنتی برای انتخاب همسر مناسب استفاده می‌کنند و این در حالی‌است که پسران بیشتر با هدف سرگرمی‌ وارد «چت‌روم‌ها» می‌شوند. تجربه‌های به‌دست آمده در این زمینه نشان می‌دهد 90 درصد ازدواج‌های اینترنتی منجر به طلاق می‌شوند. در واقع نتیجه این تحقیق که در سال 89 و 90 انجام شد نشان داد اغلب ازدواج‌هایی که با زمینه آشنایی در اینترنت شکل گرفته، با شکست مواجه می‌شوند؛ تا جایی که 85 درصد ازدواج‌های اینترنتی در کمتر از 3 سال منجر به طلاق و جدایی می‌شود و عواقب آزاردهنده روانی و رفتاری آنها تا مدت‌ها با زوج باقی می‌ماند.

نتایج برخی از تحقیق‌ها نشان می‌دهد فعالیت در چت‌روم‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای کسانی که به این نحو با همسر خود آشنا شده‌اند، بعد از ازدواج‌ هم ادامه پیدا می‌کند و این موضوع باعث ایجاد بی‌اعتمادی در طرفین می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود همسران در ازدواج‌های اینترنتی همواره در فضای تردید زندگی کنند و هیچگاه اعتماد کامل به یکدیگر پیدا نکنند.

3- ازدواج ‌با دختران بزرگ‌تر :

سومین گروه ازدواج‌های غیرمتعارف در عصر حاضر، ازدواج ‌پسران با دختران بزرگ‌تر از خود است.

معمولا اختلاف سنی برای ازدواج ‌باید بین 4 تا 8 سال باشد و بزرگ‌تر بودن مرد از زن مورد قبول است. البته ازدواج‌خانمی که 3-2 سال بزرگ‌تر از مرد است هم مانعی ندارد و توصیه می‌شود والدین با این ازدواج‌ها مخالفتی نکنند اما اگر پسری با دختری که 8 تا 15 سال بزرگ‌تر از او است، ازدواج‌کند، گاهی اتفاق‌های تلخی در روابط عاطفی آنها خواهد افتاد و زندگی‌شان مانند زندگی مادر و پسر خواهد شد، نه زن و شوهر.

در چنین ازدواج‌هایی تبادل رفتاری به هم می‌ریزد و معمولا موازنه عاطفی در آن به نفع زن است. پسرانی که تمایل به ازدواج ‌با دختران بزرگ‌تر از خود دارند، معمولا در خانواده‌های مادرسالار و تحت سلطه عاطفی و رفتاری مادر، بزرگ شده‌اند و بیشتر به مادر و سرپرست نیاز دارند تا همسر.

در بیشتر این ازدواج‌ها زنان به همسران جوان خود علاقه‌‌ و وابستگی شدید و افراطی پیدا می‌کنند اما با گذشت زمان این حس کمرنگ می‌شود. مطالعه روی تعداد زیادی از پرونده‌های طلاق این واقعیت را نشان می‌دهد که یکی از مهم‌ترین دلایل جدایی همسران از یکدیگر، بروز همین تفاوت سنی است زیرا این پدیده چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی در جامعه ما چندان پذیرفته شده نیست.

از طرفی، در بسیاری از موارد علت اینگونه ازدواج‌ها، انگیزه‌های اقتصادی است. در واقع گروه اندکی از این افراد نیز به دلیل نیاز مالی، با دختران بزرگ‌تر از خود وصلت می‌کنند زیرا اینگونه دختران معمولا شاغل هستند و پس‌انداز، اتومبیل و احیانا خانه‌ای دارند. در چنین شرایطی دیگر نیازی نیست مرد زحمت زیادی برای تهیه این ملزومات بکشد! متاسفانه پس از مدتی زن در می‌یابد که تنها دلیل مرد از تن دادن به چنین ازدواج‌ مسایل مادی است، بدون اینکه عشق و علاقه‌ای وجود داشته باشد. این گروه از ازدواج‌ها نیز معمولا به شکست منجر می‌شوند.



تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, | 9:2 | نویسنده : محمد عباسی |

Apple-made-car

اپل همیشه خبرساز منحصر به فردی است. یادم نمی رود هنگامی که اولین بار استیو جابز آیفون را معرفی کرد، دنیا وارد شوک عظیمی شد، یادتان هست که، قبل از آن نوکیا رهبر بازار بود و همه گوشی هایش حداقل بیش از 10 دگمه داشت و استیو جابز روی صحنه آمد و آیفون را تنها با یک دگمه معرفی کرد. آری فقط یک دگمه. آن روز احساس کردم، نوکیا چقدر پیر و فرتوت و خنگ بوده است. بگذریم. اپل و ورود به خودروسازی! را بچسب.

به نظر می رسد رفت و آمدهای مشکوک در دره سیلیکون ولی حاکی از آن است که اپل قصد دارد موفق ترین برند خودروساز الکتریکی یعنی تسلا را بخرد. این خبر نشان می دهد پیش بینی حرکات آینده و سرمایه گذاری های اپل مثل همیشه هوشمندانه است.

تسلا اکنون در شرف معرفی مدلی SUV به نام Tesla X قرار دارد. ممکن است تئوری خریداری تسلا توسط اپل مقداری غریب به نظر برسد. چرا که تسلا به تنهایی کسب و کاری کاملا موفق با رشد بسیار سریع دارد و اساسا نباید منتظر خریده شدن توسط اپل باشد. اما می دانیم که بشدت گرفتار تکنولوژی تولید باتری هایش است. کلاغ ها می گویند اپل در طی هفته های پیش بارها مهندسان و حقوقدانانش را برای بررسی تسلا و موارد دیگر نزد این خودروساز فرستاده است.

هیچ بعید نیست که اپل در آستانه معرفی گوشی جدید سامسونگ با مدل Galaxy S5 شوک تبلیغات جدیدی به بازار بدهد. منتظر هستیم …



تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, | 8:55 | نویسنده : محمد عباسی |

ثروت در بین کشور های دنیا برابر نیست. بعضی از کشور ها بسیار فقیر هستند و بعضی از کشور ها بسیار ثروتمند. براساس آمار سازمان ملل متحد، روزانه ۲۵۰۰۰ نفر از گرسنگی می میرند که متاسفانه تعدا زیادی از آن ها را کودکان تشکیل می دهند. کشوری که تولید ناخالص داخلی اش برای هر نفر ۷۶۵ دلار یا کمتر باشد جزو کشور های فقیر به حساب می آید. ممکن است بپرسید چرا کشور های فقیر با گذشت زمان باز هم فقیر می مانند؟ عوامل زیادی از جمله جغرافیا، منابع طبیعی، تحصیل، استعمار، عدم پیشرفت صنعتی، بدهی حکومت و … باعث می شود که کشور های فقیر، فقیر باقی بمانند. در ادامه با فقیرترین کشورهای دنیا آشنا می شوید.

 

جمهوری دموکراتیک کنگو

جمهوری دموکراتیک کنگو، کشوری در آفریقای مرکزی است. پایتخت آن کینشازا است و ۶۲ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور دومین کشور بزرگ آفریقا است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ مستعمره ی بلژیک بود. معادن منابع طبیعی زیادی از جمله الماس، طلا، کبالات، اورانیوم و … در این کشور وجود دارند.

کنگو فقیر ترین کشور جهان است. کم ارزشی یکای پول در منطقه، تورم بسیار بالا در سال ۱۹۹۴، شدت گیری جنگ داخلی، درگیری های مسلحانه و رکود قیمت نفت در سال ۱۹۹۴ جامعه و اقتصاد این کشور را در هم شکستند.

لیبریا

لیبریا کشوری در غرب آفریقا با جمعیت ۳,۷۰۰,۰۰۰ نفر است. پایتخت آن مایروویا و زبان رسمی آن انگلیسی است. لیبریا یکی از عمده ترین صادر کننده های سنگ آهن است ولی نظام اجتماعی داخلی و نظام اقتصادی آن به دلیل جنگ داخلی به هم خورده است. همچنین لیبریا دارای معادن الماس بسیار زیادی است. این کشور در بین سال های ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۶ و ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ درگیر جنگ های داخلی بوده است که به اقتصاد آن ضرر زیادی وارد کرده اند.

لیبریا یکی از ۱۰ فقیرترین کشور های دنیا است. صادر نکردن درست منابع طبیعی، فرار سرمایه گذاران از این کشور در طول جنگ های داخلی، استثمار ناعادلانه ی منابع الماس این کشور، غارت و سودجویی در زمان جنگ داخلی، این کشور را به زانو درآورده است.

زیمبابوه

جمهوری زیمبابوه کشوری در جنوب آفریقا با پایتخت هراره است. آمار نشان می دهد که جمعیت آن ۱۳ میلیون نفر است. این کشور تا سال ۱۹۷۰ مستعمره ی بریتانیا بود. از سال ۱۹۶۵ تلاش ها برای استقلال آغاز شد و در سال ۱۹۷۰ رسما اعلام موجودیت کرد. محصولات صادراتی این کشور، پنبه، طلا پلاتینیوم، تنباکو، طلا و آلیاژ هایی از آهن هستند.

اقتصاد این کشور به دلایل، کمبود منابع طبیعی، اوج گرفتن تورم، نابسامان بودن رابطه با کشور های خارجی و … رو به رکود است. درصد بی کاری در این کشور بیش از ۸۰ درصد است.

سومالی

سومالی کشوری در شرق آفریقا با جمعیت ۹,۵۰۰,۰۰۰ نفر است. پایتخت آن موگادیشو، زبان رسمی عربی و واحد پول آن شیلینگ است. این کشور تا سال ۱۹۶۰ تحت قیومت بریتانیا بوده است. سومالی از سال ۱۹۹۱ تا کنون درگیر جنگ داخلی است. دام، موز، شکر، ذرت و ماهی از جمله موارد صادراتی این کشور هستند. همچنین این کشور یکی از بالاترین درصد های مرگ و میر کودکان را دارد.

کشاورزی پایه ی اصلی اقتصاد جمهوری سومالی است. بیشتر جمعیت این کشور را چادرنشینان تشکیل می دهند. آن ها بیشتر درآمد خود را از راه کشاورزی و دامداری به دست می آورند. قحطی و خشکسالی اخیر وضع اقتصادی این کشور رو بدتر کرده است. این قحطی شدیدترین قحطی در ۶۰ سال گذشته است.



تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, | 8:54 | نویسنده : محمد عباسی |
Watch
روزنامه نیویورک‌تایمز در جدیدترین گزارش خود نوشته است که شرکت اپل روی شارژرهای القایی بی‌سیم برای ساعت مچی هوشمند خود کار می‌کند و روش‌هایی را مورد آزمایش قرار می‌دهد که طی آن بتوان از باتری‌های خورشیدی در نمایشگر این ساعت مچی استفاده کرد.
شرکت اپل این باتری‌های خورشیدی را به گونه‌ای در نمایشگر ساعت مچی iWatch کار می‌گذارد که به صورت خودکار با نور خورشید و محیط پیرامون شارژ می‌شوند و انرژی مورد نیاز خود را تامین می‌کنند.

گفته می‌شود که اپل هر دو فناوری یاد شده را برای نخستین محصول پوشیدنی خود آزمایش کرده است و از این رو می‌توان گفت که از هم‌اکنون تا زمان عرضه ساعت مچی هوشمند iWatch مدت طولانی باقی باقی نمانده است.
البته روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده است که اپل هنوز نمی‌تواند این سیستم شارژ خورشیدی را به تولید انبوه برساند و به همین خاطر احتمال می‌رود ساعت iWatch در اواخر سال جاری یا اوایل سال آتی میلادی به دست کاربران جهانی بسته شود.
همچنین گفته شده است که این ساعت مچی هوشمند سیستم‌ها و قابلیت‌های مخصوص تناسب اندام را در خود جا داده است.
این ابزار جدید Healthbook نام دارد که مبتنی بر سیستم‌عامل iOS ۸ به دست کاربران می‌رسد.
شرکت اپل پیش از این ابزار ویژه تشخیص حرکات کاربران را نیز برای این محصول در نظر گرفته بود تا آن را متفاوت با تمام ساعت‌های مچی موجود در بازار جهانی عرضه کند.


تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, | 8:50 | نویسنده : محمد عباسی |

 

در این مطلب لوازم جانبی جالبی را برایتان معرفی کرده ایم که می توانید برای گوشی هوشمند آی‌فون خود خریداری و استفاده کنید. این لوازم در حوزه های متنوعی هستند و در میان آنها می توانید از لنز دوربین تا قاب شارژر را پیدا کنید.
Eye TV W
این جعبه کوچک آنتن‌دار می تواند آی‌پد یا آی‌فون شما را به یک تلویزیون قابل حمل تبدیل کند. با این وسیله می توانید با کیفیت خوب برنامه های تلویزیون را حداکثر تا 9 ساعت در آی‌پد و 4 ساعت در آی‌فون (با شارژ کامل) تماشا کنید. همچنین می‌توانید از آن به عنوان رادیو نیز استفاده کنید.
Twelve South High-Rise
این پایه فلزی برای قرار گرفتن آی‌فون است. فرقی نی کند در خانه باشید یا در محل کار، HiRise به شما اجازه می دهد تا با Skype یا FaceTime بتوانید بدون نیاز به دستان خود ارتباط تصویری برقرار کنید. این پایه برای همه قاب ها قابلیت تنظیم دارد و از آن می توان برای آی‌فون 5، آی‌پد مینی، آی‌پاد تاچ و آی‌پاد نانو استفاده کرد.
Wahoo Speed Tracker
خوب است در سال 2014 میلادی از نخستین حسگر سرعتی پدال Bluetooth Smart استفاده کنید. این حسگر سرعت پدال زدن، حرکات و مسافت طی شده توسط کاربر را ثبت می کند. این کار را با اپلیکیشن رایگانی به نام Wahoo Fitness و از طریق اتصال بی سیم انجام می دهد.
Griffin Powerdock 5
آیا برای شارژ همه دستگاه های اپلی خود جا کم دارید. حل کننده این مشکل یک پایه شارژر همگانی است که می توانید خریداری و استفاده کنید. این پایه، چندین پورت USB دارد و 5 دستگاه مبتنی بر iOS جا دارد. وسایل را به صورت افقی و کتابی در کنار هم قرار می دهید و می توانید هر 5 تا رابه طور همزمان شارژ کنید.
Mophie Juice Pack Plus
گاهی روشن نگه داشتن گوشی و جلوگیری از تمام شدن باتری آن برایتان وضعیت حیاتی پیدا می کند. یعنی به هر قیمتی نباید گوشی خاموش شود. این جا است که Mophie Juice Pack به داد کاربر می رسد. این دستگاه 12 درصد باتری به آی‌فون می بخشد. این وسیله در واقع یک قاب پلاستیکی است که با بافت دولایه خود نقش محافظ صوتی آی‌فون را نیز بازی می کند.
Twelve South Plug Bug
این شارژر دیواری 2.1-Amp USB به شارژر MacBook Power می چسبد و آداپتور آن را به شارژر دوگانه تبدیل می کند. این دستگاه در بیشتر کشورها قابل استفاده است  برای مواقعی که در سفر هستید، کاربرد بسیار و حدود 69 گرم وزن دارد.
Ollo Clip Quick Connect lens
این لنز به گوشی آی‌فون 5 وصل می شود و می توانید با آن فیش‌آی، واید انگل و ماکرو عکاسی کنید. این لنز به هیچ اپلیکیشن اضافه ای نیاز ندارد و می توانید با همان نرم‌افزار معمولی دوربین آن را سینک کنید.
Koubachi Wi-Fi Plant Sensor Outdoor
این دستگاه کاربرد جالبی دارد. آن را به گلدان گیاه موردنظر خود وصل کنید و این وسیله از طریق وای‌فای به آی‌فون وصل می شود و شما می توانید همه اطلاعات لازم برای سالم و زنده نگه داشتن گیاه خود را از آن دریافت کنید. این دستگاه به شما اعلام می کند چه زمانی باید به گیاه آب بدهید و آیا کود نیاز دارد یا خیر.
Zepp GolfSense Sensor
این حسگر که همچون محفظه نگهداری کلید است و همه حرکات را به صورت سه بعدی ثبت می کند. این وسیله فقط 17 گرم وزن دارد و می توانید به راحتی آن را به وسیله ای که می خواهید وصل کنید.
Elgato EyeTV Mobile with Lightning Connector
این دستگاه به پورت Lightning در آی‌فون 5، 5c، 5s و نسل پنجم آی‌پاد تاچ وصل می شود و به واسطه آن می توانید به شبکه های Freeview دسترسی داشته باشید. همچنین می توانید به اینترنت نیز وصل شوید. با اپلیکیشن این دستگاه می توانید پخش محتویات را اجرا یا متوقف کنید. یا برنامه تلویزیونی موردنظر خود را ضبط کنید تا در زمان بیکاری مشاهده کنید.


تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, | 8:48 | نویسنده : محمد عباسی |
Tablet 
همانطور که می دانید شرکت های مختلف درحال کار برروی دستگاههایی تاشو هستند، دستگاههایی که حمل و استفاده از آنها راحت تر از گجت های امروزی است. T3 با انتشار طرحی مفهومی نشان می دهد که یک محصول تاشو سامسونگ چگونه خواهد بود.
ما تاکنون دستگاههایی را دیده ایم که قابلیت تبدیل شدن از تبلت به لپ تاپ (یا برعکس) را دارند، ولی Samsung Galaxy Note Book می تواند از یک تبلت به یک اسمارت فون (یا برعکس) تبدیل شود. در واقع این دستگاه که از صفحه نمایشی AMOLED بهره می برد، در فرم یک تبلت دارای صفحه نمایشی ۷.۹ اینچی با رزولوشن ۳۰۷۲ در ۲۵۶۰ پیکسل است که بعد از تبدیل شدن به یک گوشي هوشمند، صفحه نمایش آن به ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲K تبدیل می شود.
این دستگاه دارای دوربینی ۵ مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدئوی ۷۲۰p و رابط کاربری بحث برانگیز Magazine UX است. طبق گفته T3، این دستگاه از پردازنده اسنپ دراگون ۸۰۰، رمی ۳ گیگابایتی، حافظه ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی و باتری ۹۵۰۰ mAh برخوردار می باشد.


تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, | 8:46 | نویسنده : محمد عباسی |
در این مطلب 10 تبلت مختلف از برندهای متفاوت برایتان معرفی کرده ایم که برای خرید در سال جاری میلادی گزینه های خوبی هستند.
samsung
این تبلت برای کاربران بیزینسی بسیار مناسب است زیرا اندازه بزرگ و صفحه نمایش 12.2 اینچ دارد. رزولوشن این نمایشگر 2560×1600 پیکسل است و می تواند 4 اپلیکیشن را به طور همزمان مدیریت و اجرا کند. رابط کاربری این دستگاه Magazine UX نام دارد که فرق چندانی با ویندوز 8 مایکروسافت ندارد. این تبلت بزرگ برای ترسیم و نوشتن یادداشت، S-Pen نیز دارد. پردازنده دستگاه Snapdragon 800 با سه گیگابایت رم است و نسخه 4.4 اندروید روی آن نصب است. در پشت نیز دوربین 8 مگاپیکسل دارد.
 
tab
سامسونگ تبلت TabPRO خود را نه در یک اندازه که در سه اندازه مختلف 8 و 10 و 12 عرضه کرده است و هر سه این تبلت ها، صفحه نمایشی با رزولوشن 2560x1600 پیکسل، نسخه 4.4 اندروید و پردازنده Snapdragon 800 دارند. این در حالی است که بزرگ ترین تبلت، یعنی نسخه 12.2 اینچ 3 گیگابایت رم دارد. آن دو دستگاه دیگر فقط 2 گیگابایت رم دارند. رابط کاربری هر سه Magazine UX است که علاوه بر واکنش پذیری عالی، خوانایی محتویات نمایشگر را نیز بیشتر و آسان تر کرده است. این تبلت ها، دوربین 8 مگاپیکسل در عقب دارند و کیفیت عکس های آنها قابل قبول هستند.
 
nexus
ین تبلت یکی از بهترین ها در ردیف قیمت و اندازه خودش است. کیفیت ساخت عالی، کیفیت عالی صفحه نمایش و بلندگوهای استریو با خروجی صدای خوب مشخصات اصلی این دستگاه هستند. سیستم عامل این تبلت، نسخه 4.3 اندروید است. اما نکته بدی نیز دارد و آن حافظه کم و غیر قابل افزایش آن است. 

Samsung Galaxy Note 10.1 
note
 
این تبلت همزمان با Galaxy Gear و Note 3 به طور رسمی معرفی شد. صفحه نمایش آن 10.1 اینچ با رزولوشن عالی 2560x1600 پیکسل است و پردازنده 8 هسته ای Octa و سه گیگابایت رم دارد. جنس بدنه تبلت پلاستیکی است اما بافت چرم‌مانند دارد که باعث می شود علاوه بر اینکه راحت در دست بنشیند، زیبایی بیشتری نیز دارد. دوربین عقب این تبلت، 8 مگاپیکسل است و در جلو نیز دوربین 2 مگاپیکسل دارد که برای تماس های تصویری مناسب است.
 
LG G Pad
gpad
 
این تبلت پس از گوشی هوشمند G2 ال‌جی معرفی شد و امکانات خوبی دارد. از جمله باید به رزولوشن 1920×1200 پیکسل صفحه نمایش و پردازنده Snapdragon 600 اشاره کرد. این نمایشگر 8.3 اینچ اندازه دارد و جزو رقبای آی‌پد مینی اپل دسته بندی می شود. سیستم عامل این دستگاه، نسخه 4.2.2 اندروید است و QPair نیز دارد.
 
Kindle Fire HDX
kindle
 
این تبلت اندرویدی، پردازنده 4 هسته ای Snapdragon 800، دو گیگابایت رم و قابلیتی به نام Mayday دارد. میزان شارژدهی این دستگاه 11 ساعت است.
 
Sony Xperia Tablet Z
sony
 
این تبلت اندرویدی زیبا، ضدآب است و امکاناتی مشابه گوشی هوشمند Xperia Z دارد. قابلیت های آن عالی هستند اما این ایراد را دارد که رنگ ها و تصاویر در صفحه نمایش آن دقیق و درست نمایش داده نمی شود. این تبلت، باریک و سبک است و به راحت یخش بر نمی دارد.
 
Asus Transformer Pad TF701T
asus
 
این تبلت تراشه Tegra 4 و پردازنده چهارهسته ای A15 و صفحه نمایش IPS با رزولوشن 2560 x 1600 پیکسل دارد. این دستگاه از USB نسخه سه و کارت حافظه میکرو SDXC پشتیبانی می کند و صفحه کلید جداگانه ای نیز دارد که به آن وصل می شود.
 
acer
این تبلت صفحه نمایش 10.1 اینچ IPS با نور پس‌زمینه LED و رزولوشن 1280×800 پیکسل دارد. پردازنده آن چهارهسته ای است و سیستم عامل نسخه 4.2 اندروید را دارد. عمر باتری این دستگاه 9 ساعت است و قابلیت جالبی به نام Intellispin در خود دارد که چرخش محتویات نمایشگر را آسان می کند. دوربین این تبلت 5 مگاپیکسل است و 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد.
 
Lenovo S5000
lenovo
 
این تبلت لنوو بسیار باریک تر و سبک تر از نکسوس 7 است. صفحه نمایش آن 1280×800 پیکسل رزولوشن و پردازنده 4 هسته ای دارد. این دستگاه دو دوربین 5 و 1.6 مگاپیکسل در عقب و جلو دارد و باتری آن 3450 میلی آمپر در ساعت است و تا 8 ساعت استفاده را پاسخگو است.


تاريخ : شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, | 8:45 | نویسنده : محمد عباسی |

خودرو شاسی بلند جدید سایپا + تصاویر

 

v5-1

ظاهرا حالا که تمامی رقبا بازار دارای خودرو شاسی بلند هستند و این خودروساز از این غافله عقب مانده بود، خودرو شاسی بلند جدید سایپا به زودی معرفی خواهد شد.  خودرویی که در تصویر می بینید توسط شرکت Brilliance و با نام Brilliance V5 SUV شناخته می شود . ظاهر این خودرو به تقلید از BMW X1 طراحی شده است ( در اصل می توان آنرا کپی X1 دانست ) و ظاهرا این خودرو برای یک خانواده کم جمعیت و یا جوانان دارای ظاهری جذاب و اسپرت و دارای فضایی مناسب است.

v5-2

ظاهرا این خودرو همان طور که در چین دل خیلی ها را ربوده است، در کشور ما هم علاقمندان بسیاری پیدا خواهد کرد. اطلاعاتی که درباره موتور این خودرو موجود است عبارت است از یک موتور 1600 سی سی با سیستم هوشمند تغییر زاویه سوپاپ ها یا همان VVT و یک موتور دیگر که دارای 1500 سی سی حجم به همراه توربو می باشد که ظاهرا این موتور ، مدل قدرتمندتر و دارای امکانات بیشتری نیز هست . این خودرو سه نوع گیربکس داشته که عبارتند از ، دستی 5 سرعته ( 5 دنده جلو ) و 4 سرعته اتوماتیک ( 4 دنده اتوماتیک جلو ) و 5 سرعته اتوماتیک که تنها بر روی مدل توربو ارائه می شود .

v5-3

توان خروجی موتور 1.6 لیتری 118 اسب بخار در دور موتور 5600 الی 6000 دور بر دقیقه می باشد و گشتاور خروجی آن 151 نیوتن متر در دور موتور 4000 دور بر دقیقه می باشد و توان خروجی موتور 1.5 لیتری توربو 135 اسب بخار در دور موتور 5500 دور بر دقیقه و گشتاور 200 نیوتن متر ما بین دورهای 2000 الی 4500 دور بر دقیقه می باشد . سیستم تعلیق جلو ، مک فرسون بوده و در عقب دارای سیستم تورشن بار می باشد البته مدل توربو دارای سیستم تعلیق عقب تورشن بار نیمه مستقل می باشد ، که دارای تحمل و مقاومت بیشتری بوده .

این خودرو بواسطه انتقال قدرت به چرخ های جلو به حرکت خویش ادامه می دهد اما خودرویی که با موتور توربو ارائه می شود دارای سیستم چهار چرخ محرک می باشد .در چرخ های جلو و عقب دارای سیستم ترمز دیسکی بوده و فرمان آن دارای سیستم کنترل الکترو هیدرولیک بوده و شاید از آن باید انتظارات بیشماری داشته باشیم . مصرف سوخت این خودرو بین 6.9 تا 7.2 لیتر در 100 کیلومتر می باشد و دارای استاندارد یورو 4 بوده و مصرف سوخت و استاندارد آن می تواند برای ایران مناسب باشد اما با توجه به مشخصات کلی آن نباید از این خودرو به عنوان یک شاسی بلند انتظار داشت ، تنها می توان آنرا خودرویی سواری با ظاهر یک شاسی بلند دانست . امنیت ظاهرا در این خودرو مناسب بوده و دارای 2 ایربگ برای تمامی مدل ها به صورت استاندارد می باشد و 2 ایربگ پرده ای نیز برای برخی از مدل ها سفارشی و برای دیگران استاندارد می باشد . از جمله سیستم های کمک رانندگی می توان به ABS+EBD, BA, TCS اشاره داشت و همینطور خودرو با موتور توربو دارای سیستم های ABS+EBD, BA و ESP, TCS و TPMS می باشد ، همچنین دارای سیستم ورود بدون کلید است . برای راحتی راننده در پارک خودرو سیستم رادار ( سنسور پارک عقب ) نیز برای این خودرو به صورت استاندارد وجود دارد و همچنین برای رانندگی بهتر در اتوبان ها ، سیستم کروز کنترل نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است .

در ادامه شما را دعوت به دیدن تصاویر بیشتری می نماییم.

v5-4

v5-5



تاريخ : پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, | 12:29 | نویسنده : محمد عباسی |

تبدیل گوگل کروم به ویندوز 8

 

chrome-to-8

رابط کاربری ویندوز 8 یا همان مترو، بسیار زیبا و جذاب ساخته شده است. از این رو بسیاری از کاربران سعی دارند تا این زیبایی را به دیگر برنامه ها منتقل نمایند. شرکت های سازنده نرم افزار نیز برای پاسخ به این نیاز، سعی بر زیباسازی برنامه ها خود شبیه به ویندوز 8 دارند. در این میان، خیلی ها هستند که علاقه دارند راهی جهت تبدیل گوگل کروم به ویندوز 8 بیابند. برای این کار می توانید از افزونه ANTP که نمای داخلی پنجره های کروم را شبیه به ویندوز 8 می کند استفاده کنید.

برای استفاده از این افزونه ابتدا آن را از اینجا دانلود نمایید. پس از دانلود افزونه و نصب آن، یک تب جدید در گوگل کروم باز می شود که دارای تنظیمات افزونه نصب شده است. برای ایجاد تنظیمات دلخواه خود، چرخ ‌دنده خاکستری رنگ که در قسمت بالا و سمت چپ قرار دارد را انتخاب نمایید. آیکون ماتریسی شکل پایین چرخ دنده تنظیمات به شما امکان می‌دهد تا برنامه های کروم خود را به ANTP بیاورید. آیکون ویجت‌ها به شما امکان می‌دهد تا ویجت‌های خود را به ANTP اضافه کنید به شرط آن که این ویجت‌ها برای ANTP ساخته شده و با آن سازگار باشند. آیکون قفل نیز برای مرتب کردن دوباره کاشی ها ویا حذف آن استفاده می شود.



تاريخ : پنج شنبه 8 اسفند 1392برچسب:, | 12:23 | نویسنده : محمد عباسی |