رفسورجینوآلفرد:

7

اصالت رقص در دنیا از آن لرها و کردها میباشد و بقیه رقصها در دنیا چنین اصالتی ندارند.

7531180-b

 

710908_E4dMVdA4

به گفته پروفسور ، چهار ویژگی اصلی رقص لر وکرد که در هیچکدام از دیگر رقصهای دنیا وجود ندارد عبارتند از  :

۱_ چرخاندن دستمال در آسمان نشانه آزادی آنها میباشد.
۲_ کوبیدن پاها بر روی زمین نشانه وطن دوستی و وابستگی آنهابه خاک میهن خویش میباشد.
۳_ کی در میان قرار گرفتن زن و مرد در صفوف رقص نشانه تساوی حقوق بین زن ومرد میباشد.
۴_ دست در دست هم داشتن نشانه اتحاد و مهر و دوستی آنهاست که من در هیچ رقص دیگری این خصوص

یات ارزشمند و پر معنا را ندیدم



تاريخ : جمعه 24 بهمن 1393برچسب:, | 14:12 | نویسنده : محمد عباسی |

 چيزی که واضح و روشن است ،اينست که بررسيهاي زبان شناسي و فرهنگي، نشان دهنده پيوستگي قومي لرها با ديگر اقوام ايراني به ويژه شعبه پارسي است. لران قديمي ترين قبايل آريايي ايران زمين مي باشند که از روزگاران کهن در نواحي غرب وجنوب غرب و در امتداد دامنه هاي زاگرس ساکن بوده و هستند .

*(نوشتاری از بابايادگار)*بر خلاف زبان لری که کتیبه های پارسی باستان نیکان ان هستند شما هیچ کتیبه یا نوشته ترکی در ایران به ان قدمت پیدا نمی کنید. در عراق هم به گویش مانند لری می گويند پاهلی و متکلمين را کردهای پاهلی می خوانند. همچنين در شرفنامه چهار قوم کرد را : لر و کلهر و گوران و کرمانج خوانده اند. و همانطور که زبان شناسان می دانند زبان لری ما بين زبان فارسی و زبان کردی است. انچه پان تورکها و پان عربها مي خواهنند بکنند اينست که اقوام ايرانی را از هم جدا کنند که خيال باطلی است زيرا کسی ايرانی تر از لر و کرد نيست.در ضمن بايد بگويم که هم اکنون نيز لرها ، کردها را برادر خود می دانند.

آريايی ها ((ايرانی ها-مادها-پارتها-پارسها،با فارسهای امروز اشتباه نشود، زیرا زبان لری و کردی بیشتر به پارسی باستان نزدیک هستند و زبان فارسی امروز بیشتر به زبان پارتها)) با اميخته شدن با اقوام کاسي و گوتی و لولوبی و ماننا و ايلامی قوم امروز ايرانی را پديد اورده اند.*



تاريخ : جمعه 24 بهمن 1393برچسب:, | 14:6 | نویسنده : محمد عباسی |